Followers

Saturday, January 22, 2011

rindu.zaman.mudamudi

rindu . itu aje perkataan yang dapat aku ungkapkan
kenapa perlu rindu ? yang dah berlalu biarkan berlalu pergi tak payah nak kenang kenang lagi
tunggu yang baru dan kita mulakan cerita baru
:) jangan ayah selalu pesan " lama tasemestinya buruk dan tasemestinya perlu dilupakan "
lama = buruk = oldschool = zaman kunokuni hahaa
5tahun dulu saya seorang budak sekolah !!
zaman tuh kite tapayah na control2 cantik macho pebenda kan? buat ape yang kite rase kite na buat dan memang tak penah nak ambik tahu sekeliling cakap sebab ketika itu 
    aku jadi diri saya ok !
pergi sekolah main utama nak belajar timba ilmu sambil-sambil mengumpat dengan kekawan mengata ape yang patut tambah dosa yang sediaada banyak itu dan suka sangat ketawakan kawan bila dia dah buat salah .. itulah aku dan kawankawan! saat itu kita rase kita lah juara
tahun pertama sekolah yelah budak baru belajar dapat masuk sekolah menengah. berlari kesana kemari bawak budaya zaman sekolah rendah . cikgu selalu sedarkan diri saya eh ! kamu da 13tahun ok bukan 12lagi  ~ uhh saya dah tua lorh ~ *pendapat masa itu ahaha
      huhu masa kechik kecik dulu sungguh aktif haku neh . taekwando smpai tali pinggan merah odw na pegi ke peringkat akhir *hitam ;) agak hebat jugak kan ? hahaa olahraga bolajaring bolajaring segala kejadah sukan aku main. tapi sekarang nak pandang pom tanak jelingjeling sayang jelah dari jauh ! hehee paling tak boleh nak tahan merentas desa tiaptiap tahun ada dan tiap tiap tahu jugak lah adaaku naik pentas acara wajib kat sekolah aku . ada lawan ? hahaa
   nakal dan degil tuh tayah kata kawan seangkatan lorh yang selalu nasihat menasihati buat benda haram neh dan tumpang sekaki . cikgu lambat masuk aje aku terus ilang . eh kemana ? port utama TANDAS . buat hape ? ahhaa pegi ilangkan stress lorh . ;) memang tadek keja lorh kalu cikgu buat sportcheck memang mampos! pantang ketua kelas cakap ''weyh cikgu mesyuarat hari neh ok ! kitorang pom turut lah meeting aka d.a.t.i.n.g  haha zaman tuh kite yang kecik neh baru aje na kenal what is love ? ape itu cinta kan ? pantang orang cakap " na no tepom boleh ? pantas geling dan angguk dan 013......  (=  ehehe sungguh berpengalaman kan ? 
   haku ingat lagi masa tuh ustaz aku syok mengajar kat depan aku pulak syok bercakap kat belakang . ustaz nek hangin terus cakap " kamu berdua pegi amek kerusi da berdiri tepi pintu sebelah kanan dan kiri " weyh kamu imagine aku camne !! malu ok ! na tergelak pom ada ahaha memang malu tayah na cakap . muka neh kalu boleh na buang letak bawah meja 
   pengalaman tinggal diasrama uhh begitu sengsara ! mana taknye biasa petagpetang boleh jumpa muncit neh tak kena kurung dah rase same cam tinggal kat penjara. biasa lorh masa tuh jiwa memberontak semakin kuat jiwa muda makin mendadak dadakka ? kena denda itu denda ini uhh macam-macam itu perkara biasa bagi kitoram. yang pasti terus buat dan terus buat tapenah na rase serik ! huhu dasar anak -anak kecil sampai lorh tertubuh DAGENGOFBULLY .. agak ganaz jugak masa tuh bile haku si ketuadorm dituduh jadi ketua gengbully dan selalu buli budak2 didalam dorm haku !! agak melampau tuduhan itu ok ! dan sebab tuduhan itu aku sama angkatan aku strggle very hardnye na tunjuk kat cikgu semua yang kitoram bukan saje nakal tapi jugak bijak ok! bijak tuh kena bagi lebih perhatian
      kami budak nakal tapi tamestinya tapi budak buduh dan nakal ta bermaksud bodoh dan jugak nakal ta bermaksud tadek masa depan ! kekadang budak nakal ini jugak yang selalu buat nama sekolah terus harum wangi buat kawan kawan rase selesa untuk terus berkawan dan jugak budak nakal ini jugak lorh yang terlalu prihatin bile kawan2 diorm ditimpa masalah !!



   ** nabilah budakkacamata, dayah budakkechik , mekchik sayam ,usha, mcpah comel , sue, nurulabidin ,midajali, chesalwa, adikla, iekasutong, syabighead, bihaspek dan blah2 dan manusia yang aku terlupa na tulis nama korang :))) double tripple sayang kamu dan na sangat jumpa teruskan sukasuka cam dulu ok !

No comments:

Post a Comment