Followers

Sunday, November 20, 2011

banjir

hai BANJIR, selamat datang :)
sememangnyeh bulan 11 ke bulan 12 tuh memang dah musim die
kite panggil musim TENGKUJUH
memang taley nak elak mesti banjir. kalau tak banjir besar banjir kecik
tapi kite tetap panggil die BANJIR kan ..
huhu untuk golongan kanak2 cam aku neh ** wahwahwah bajeeet mudaa
 memang saat neh lah yang ditunggu tunngu
yelah masa tuh musim sekolah dah habis say goodbye kat bukubuku semua
sampaikan cikgu sure lah pesan
" murid2 pastikan bukuteks anda diletakkan ditempat yang selamat "
waaa kang tak pasaipasai hanyut dek arus banjir kan ..
tuh lah lumrah kehidupan kalau kite menetap di kawasan pantai timur :D




MEH LAH SINI AKU STORY TELLING KORANG BETAPA BAHGIA NYEH SAAT BANJIR YANG
PENAH AKU ALAMI MEH :)
dan sure korang tadekkk punye superrr experience neh !! hikhik




kami yang sebaya neh akan pakat ghamai2 buat perahu
alaala kapal layar lah kan tapi handmadee okeyyyy!! 
 **silakan imagine design yang aku nak buat neh deh deh 


bahan-bahan yang diperlukan :
batang pisang
tali
kayu besar 


stepnyeh : 
ok batang pisng dipotong sama panjang contoh panjang 4m 
pastu susun dalam keadaan sama 
maksimum jumlah batang pisang yang diperlukan ialah 4batang 
kalau rase nak buat yang lebih besar silakan
korang + aje jumlah batang pisang korang 
kemudian  korang ambik kayu panjang 
pastikan disetiap hujung kayu 
maksudnyeh dikedua belah lah korang tajamkan sebab kite nak 
cucuk die setiap batang pisang yang kite ada 

kalau rase rumiit ok 
ambik tali dan ikat ikat dan ikat 
sama batang pisang tersebuttt
** pastikan mempunyai tenaga yang kuat sebab kalau boley 
nak ikatan yang kemas yer kawankawan hehe
teruskan ikat punye ikatan 
dan akhirnyeehhhh


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

tadaaaa
hasilnyehhh :D 
ampun maaf kualiti gambar tak bape hokeyy 
neh semua salah cik google



tuh die PERAHU BATANG PISANG nama diberi



maka kami pom menjadik lah desingner yang superr handal
buat perahu handmade :) kamu boley imagine perahu sikit punye kecik
kalau aku+ kakak aku + sepupu aku + sepupu aku lagi + anak sepupu aku
naik atas perahu yang kami dah buat tuh ? amacam rase lingkup tak ? hahaa
begitu lah betapa hebooh dan meriahnyeh suasana banjir kami 


** aku tak tahu lah kan korang ada tak pengalaman cam aku neh .
kalau ada silakan kite bershare bersama
sama yer kawankawan HEHE dan akhir kate 
AKU SUKA GILAGILA BILE BANJIIIIIIR

No comments:

Post a Comment